Bezoekers

dinsdag 5 februari 2013

Naaisters Quilt

Ik maak elk jaar twee a drie quilts. Een van de quilts die ik in 2012 maakten is de Naaisters Quilt. De lapjes hier voor verzamelde ik op beurzen waar ik weleens kom. Of als ik in een quiltwinkel kom neem ik een lapje mee. Gek ben ik op stofjes waar klosjes of naaimachines op staan. Naaispulletjes dus. Hier heb ik vijf jaar over gedaan toen had ik er zoveel dat ik er een top van kon maken. Ik knipte er vierkanten van, die ik aan elkaar zetten in grote blokken van 9 stuks. Die ik dan weer horizontaal en verticaal door knipte. Er ontstonden daar weer nieuwe blokken die ik door elkaar gooide. En zie alles door elkaar, daar houd ik erg van. De quilt is +- 160x180cm. geworden. Alle stoffen zijn 100% katoen. Voor de achterkant gebruikte ik een stof uit mijn voorraad. Omdat ik graag met mooie katoene stoffen werk is het maken van quilten erg kostbaar. Ik vroeg aan een vriendin, heb je nog lappen? Maak ik een quilt. En ja dat had ze. Volgende keer daar over meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten