Bezoekers

zaterdag 27 mei 2017

Mug Rug Naaimachine

Deze keer heb ik een Mug Rug met Naaimachine getekend en op linnen ondergrond geapliceerd, ik dook in mijn stof resten bak en vond dit leuke stofje met ouderwetse naaimachines er op. Ook vond ik nog een strookje centimeter stof wat er goed bij pasten. Versierde rond om met een decorative satijn steek in rood garen. Deze mug rug heb ik iets groter gemaakt 25 X 21 cm, maar kan ook kleiner als je minder wilt versieren rond om. Dit patroon is in een bundel te koop van 7 stuks mug rug voor € 1,-  je krijgt dan ze  in de mail op ware grote op A4 formaat.  Mail me marienaailes@ziggo.nl     In de bundel zitten 7 verschillende mug rug zie foto's hieronder en zoek de andere mug rug op in de rechter zij balk.
Deze mug rug is ook gemaakt met de omdraai methode zie mug rug voor Vaderdag voor de uitleg. Je kunt ook afbiezen zie daarvoor mug rug flip flops en daarna mug rug afbiezen.

Wat heb je nodig voor de Mug Rug Naaimachine :
Stuk stof voor de bovenkant in mijn geval 27 X 23 cm,
Stuk stof voor de vulling, quilt vulling of fiberfil of molton of badstof, deze eerst wassen voor de krimp. 27 X 23 cm
Stuk stof achterkant 27 X 23 cm.
Stofje voor de naaimachine 19 X 15 cm, restjes voor de knoppen en klosjes.
Centimeter band/lint van 27 cm lang.
Div kleuren naaimachine garen.
En vliesofix voor de applicatie

Gebruikte steken:
Voor een handmade look stikte ik langs de naaimachine met de dubbele blanket stitch  (festonsteek ) heb je geen dubbel gestikte neem je de enkele.
Over het garen klos je en de draad heb ik een dubbele stik steek gebruikt, dat is een stretch steek die steeds heen en weer gaat word wat dikker en de draad zie je goed. Heb eerst met verdwijn stift de draad getekend en daar overheen genaaid. (Verdwijn stift zie zijbalk)
Ter versiering heb ik rondom een hartjes steek gebruikt , de steeklengte heb ik wel 3 klikjes kleiner gezet zodat het hartje mooi dik uit stikte.
Al mijn Mug Rugs heb ik op mijn Bernina 530 genaaid. Voor de steken en applicatie gebruikte ik voetje no: 20 voor goed zicht. (Open to foot)

1 opmerking: