Bezoekers

zondag 12 maart 2017

Kinder Zelfmaakmodebladen

Naaipatronen voor kinderen vind je in een aantal zelfmaakmodebladen zoals de alom bekende Knippie maar nu ook in de Poppy en B*Trendy.  Deze laatste twee nieuw op de markt gekomen tijdschriften zijn leuk en fris en vol met zomermode.  De bekendste de Knippie heeft een duidelijk raderblad, zo'n 40 verschillende modellen (dit lijkt veel, komt omdat het zelfde model meerdere malen gebruikt word, bv met lang en korte mouw)  om te naaien. Kost  €7,95 en de tekst geheel in het Nederlands. Maten 56 tot en met 176. Jaren lang heb ik met de Knippie gewerkt, mooie en leuke mode en nog nooit een fout kunnen ontdekken. Maar nu hebben ze er twee concurrenten bij; de B*Trendy,  heeft een stevig raderblad maar de lijnen zijn iets dunner op het papier gezet. De tekst is in het Engels, Nederlands,  Duits, Frans en Spaans. Als je de tekst wilt lezen, zoek dan naar je eigen vlag die staat er bij. Veel tekst dus, je kan ook de tekst die je niet wilt lezen door strepen. De 17  modellen in de B*Trendy zijn leuk en zomers in nummer #8. Maten 80 tot en met 176, prijs €5,95. De Poppy heeft ook een mooi stevig raderblad, goede lijnen. Er staan in editie 8,  16 verschillende modellen en een pop. Het ziet er allemaal fris en zomers uit. Prijs €5,95. Ook de tekst in de Poppy is in verschillende talen, Engels, Frans, Duits, Spaans en Nederlands ook met vlag er bij om vlug je tekst op te kunnen zoeken.  En steep de tekst die je niet wilt lezen gewoon door, gaat op zoeken nog sneller.

Raderblad
Met een kinder zelfmaakmodeblad doe je vreselijk lang, soms 10 jaar of langer. Daarom vind ik het belangrijk dat er stevige raderbladen in zitten die je steeds opnieuw kan gebruiken. Als je meerdere kinderen hebt, gebruik je het patroon voor het volgende kind. Of zoals bij mij het geval was,  een model wat goed bevalt maakte ik elk jaar een maat groter. Het zelfde broekje in een andere stof of een extra zak en je hebt weer een nieuw model. 

De prijs
De prijs van de deze kindermode tijdschriften is daarom niet duur. Uit een blad kunt je div modellen maken. Er is niks leuker om de maken dan kinder kleding,  uit de kleinste lappen haal je heel veel. En met die korte naadjes schiet het lekker op!
Als ik ooit Oma word.......... heb ik vast deze drie nieuwe tijdschriften in huis en kan ik meteen aan de slag! Groetjes Marie Bartels

2 opmerkingen:

  1. Ik kwam via via op je blog terecht en las dit bericht over de kinderpatroonbladen. Een vierde blad wat in naailand veel gebruikt wordt voor kinderen is de Ottobre! Iets duurder dan de Knippie, maar van veel steviger en glimmend papier met heel goede werkbeschrijvingen en prettige raderbladen.

    Groetjes Mama C
    www.mamaljemaakthet.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mama c , Ja je hebt helemaal gelijk! De Ottobre design voor Kids fashion hebben we natuurlijk ook nog. Een zeer mooi blad met stevige duidelijke raderbladen. Dan heb ik ook nog in mijn bezit een paar jaargangen van de Bizzkids ook al zo'n prachtig stevig blad. Of je dit nog kunt kopen weet ik niet, maar ik heb daar heel veel patronen uit gehaald. Het is super modern en gaat met de laaste mode mee. Maar ik zie het nergens meer, mischien online? En dan hebben we ook nog het kindermode blad van de Burda, dat zie ik nog weleens liggen. Hebben we ze nu allemaal genoemd? Of zijn er nog meer? Groetjes Marie Bartels

    BeantwoordenVerwijderen