Bezoekers

vrijdag 30 december 2016

Sprei van Durable

Nog even een update van mijn Sprei van witte Durable glanskatoen no : 10 wat ik dit jaar op 2 juni 2016 begonnen ben. Ik haak het met een Clover Amour haakpen 2 mm. Nu dat ik al heel wat uren met deze haaknaald gehaakt heb kan ik zeggen dat ze super lekker haken, ik wil nooit geen andere haaknaald meer! Vandaag haakte ik mijn 7e baan af, ook alle draden zijn afgehecht.  Ik begon deze sprei heel vlug en de 1e baan was in 7 dagen klaar. De 2e en 3e baan in 8 dagen. Nou moet je weten dat elke baan bestaat uit 14 motieven,  elk motief duurt ongeveer 70 minuten.  Elke baan is 21 cm breed en 224 cm lang. Dus per baan haak ik er zo'n 16,5 uur aan. Dan moeten de draadjes nog afgehecht.  Per baan gaat er 170 gram garen in. Halve wege baan 4 kreeg ik pijn in mijn armen en ben ik 6 weken gestopt met haken. Ik haak nogal intensief,  uren achter elkaar. Daarna ben ik begonnen met zo'n 10 cm per dag te haken en af en toe een dagje of weekje niks. Dat was beter voor mijn armen/polsen. In November kon ik het niet laten en begon ik weer meer te haken en had ik een baan in twee weken af. Nu heb ik er zeven af en ik vind het nog steeds leuk, wit haak lekker ook waneer het donker is. En op pen 2 mm haakt het zo lekker.  Maar ik begin mijn boven armen weer te voelen, dus over op 10 cm per dag! Deze sprei komt dit jaar niet meer af, maar hoop dat hij in mei 2017 op mijn bedje kan liggen. Ik moet 10 banen haken van 21 cm breed en 2 banen van 7 cm breed en dan word het geheel in elkaar gezet. Het is een oud patroon uit de Ariadne.  Inmiddels heb ik een wit dekbedovertrek gekocht en daarover heen zal het sprei prachtig staan. Jullie nog lekker aan de haak? Groetjes Marie. 

5 opmerkingen:

  1. Mooi! Zelf houd ik niet van haken, maar het ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk zeg, maar het gaat heel mooi worden.
    En dat niet te lang haken, herken ik. Ik heb juist vanavond een ledikant dekentje af gehaakt en eigenlijk ook weer te lang bezig geweest. Maar ooo, het is ook zo leuk dat haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Marie en een Gelukkig Nieuwjaar! Ik hoop dat je in 2017 veel mooie dingen mag maken in goede gezondheid. Je sprei wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig Nieuwjaar Marie!
    Wat wordt je sprei mooi :-)
    Groetjes,
    Robyn

    BeantwoordenVerwijderen