Bezoekers

donderdag 3 september 2015

Haaknaalden review

Ik review ook de Addi Swing haaknaald omdat ik alle soorten geprobeerd wil hebben en deze zijn vrij nieuw op de markt. Ze komen uit Duitsland van het merk Addi waar ik al wat dunne "ouderwetse" haaknaaldjes van heb. Deze dunne hebben allemaal een gouden puntje waar je mee haakt . Zo ook deze in de maten 0,5mm, 0,6mm, 0,75mm, 1mm, 1,25mm, 1,5mm 1,75mm, in deze maten zijn de handvaten zwart/wit. Deze handvaten vallen meteen op omdat ze in een bocht lopen en gemaak zijn in twee kleuren, plastic en softgrip, een zacht rubberig spul. De haaknaalden zijn ook langer 16cm. Vanaf maat 2mm hebben ze allen een ander fris kleurtje, ze gaan tot maat 8mm. Het is een ergonomisch model wat aanbevolen word voor div. klachten aan handen en polsen. Je kan er op div. manieren mee haken en dat heb ik gedaan. Ik kocht de Addi swing in mijn lievelings maat 1,5mm en in een dikke 7mm. Met de 1,5mm haakte ik een kleedje, maar kwam niet ver. Met de 7mm haakte ik div. soorte wol wat een verschiking! Deze haaknaalden zijn niet geschikt voor mij. Ik heb nogal wat "dingetjes" om te beginnen haak ik alsof ik een pen vasthoudt, de naald ligt lekker op de hand dat wel. Maar de overgang van het handvat naar het staal is vrij abrupt, daardoor vrijf ik met mijn vinger steeds over dat plastic stukje, dat irriteert. Als je haakt met de vuist grip heb je daar geen last van denk ik. De 7mm naald vind ik vrij zwaar, dat komt omdat tot en met 8mm het haak gedeelte van ijzer is. Dit irriteert mij persoonlijk, ook de haak aan de 7mm vind ik persoonlijk niet fijn, hij steekt uit, hij loopt niet in het verlengde van de naald. Ik haakte ook met de 7mm een stuk met dikke wol in de vuist grip en dit voelt beter, het gewicht van de naald voel je dan minder. Deze Addi Swing kan voor sommige mensen een uitkomst zijn, ik heb er al goede berichten over gehoord, mensen die niet meer zonder kunnen. Dus op elk potje past een dekseltje zullen we maar zeggen. De swing is niet voor mij, maar misschien wel voor jou! De Addi Swing kocht ik bij CreaMijn, de stalen 0,5mm /1,75mm €7,50, 2mm/6mm €6,95, 7 en 8mm € 7,95, er waren ook sets in de aanbieding. Mijn advies koop er een in de maat waar je het liefst mee haakt en ervaar het zelf. Of haak jij al met een Addi Swing? Laat het me weten. Groetjes Marie

1 opmerking:

  1. Ik haak sinds 3 jaar met de Addi Swing en ik vind het heerlijke naalden. Ik wil echt niet anders meer. Ik hou de naalden in pengrip vast. Ik kan met deze naalden echt de hele dag haken, zonder kramp in mijn handen te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen