Bezoekers

donderdag 30 april 2015

Top

Een top uit de Burda plus lente/zomer 2015 in de maten 44-52. Ik heb het patroon over gehaald in maat 48, de zijnaden in maat 52. Over de buste heb ik wat meer ruimte nodig. Gemaakt van een zeer dunne polyester een multifilamentgaren, kettingsatijn die bedrukt is met een paisley motief. Bij de meeste top's zijn de armsgaten erg wijd en zitten de coupnaden niet goed. Bij deze top komen de coupnaden uit het armsgat en dat zit goed, heb ze ietsje langer gemaakt.  Het model is niet helemaal recht maar loopt iets uit waardoor het los om me heen zit. Heerlijk om op warme zomeravonden te dragen om uit te gaan. In het blad zit er nog een boord aan, maar dat vond ik niet leuk. De hals en armsgaten heb ik met een schuingeknipte bies afgebiesd. Bies dubbel gevouwen, goede kant naar buiten, aan gezet op goede kant. Daarna omgeklapt naar binnen en op de goede kant door gestikt. Heb Gutermann garen en een naald no:70 gebruikt. Dunne stof dunne naald. De stof gekocht op het stoffen spektakel was maar € 2,- per meter, had 2 meter gekocht. Een voordelig topje! Groetjes Marie.

2 opmerkingen:

  1. Deze vind ik super mooi ! Vooral het stofje waarmee je het maakte vind ik "wauw". Het staat je trouwens heel leuk!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen