Bezoekers

maandag 9 februari 2015

Sweater vest met rits

Ik maakte een sweater vest met asymmetrische ritssluiting er in ...voor..... mezelf! De stof kocht ik verleden jaar op het stoffen spektakel. Het is een hele dikke jersey die van binnen gemeleerd grijs is en van buiten een zwart ingeweven jacquard  patroon heeft. Ik kocht 3 meter want het was maar 120 cm breed. Het was € 10,- per meter, maar het is een hele mooie zware kwaliteit. Het patroon komt uit het blad Ottobre design woman maten 34 - 52 herfst/ winter 5/2014. Het is model no: 3 een Kelopuu genaamd. Dit patronenblad is tot maat 52, daar past mijn boezem net niet in dus heb ik aan de zijnaden iets extra naad geknipt. Voor schouder, hals en armsgaten haal ik maat 48 over. Het vest is lekker lang 82 cm. Alles ging net uit de stof, want de capuchon neemt veel. Er zitten ook 2 schuin ingezette zakken in, makkelijk voor de kleine dingetjes. Dit is echt een wintervest dus ik trek het morgen meteen aan. Ik heb mezelf op de foto gezet voor de spiegel en staat het me? Groetjes Marie.

3 opmerkingen:

  1. Staat prachtig. Ik bewonder je om je naai werk zo knap. Ik ken wel wat naaien, maar ik kijk met bewondering naar jou naaikunsten.
    Heel mooi geworden.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi vest Marie ! Ik heb m'n moeder aan de pannelapen haken gezet hahaha ik vind ze zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen