Bezoekers

woensdag 18 februari 2015

Dekbed extra lang

Voor mijn zoon maakte ik een  extra lang dekbed van 245 cm. met daarbij ook twee extra lange dekbedovertrek hoezen van 140 x 245 cm. Het dekbed van mijn zoon was al 220 cm lang, maar mijn zoon is inmiddels 202 cm lang. Dus dat was een beetje kort. Ik had nog een ouder dekbed liggen van krap 195 cm lang, daar heb ik een stuk van 25 cm afgeknipt. Dit heb ik met een restje zwart witte ruitjes stof afgebiesd. Daarna heb ik het met een breede zigzag steek aan het stuk van 220 cm. gestikt. Hoera! een dekbed van 245 ! ! Er lag hier nog een mooie lap geruite katoen van 5 meter te wachten op een bestemming, dus meteen genaaid tot een dekbedovertrek. Je hebt veel stof nodig 5 mt van 140 breed met sloop 5.65 cm. Laatst kreeg ik wat oude gordijnen waar ik de zomen heb los getornd en na het wassen prima katoenen stof om nog een gestreept dekbedovertrek te maken met twee slopen er bij. Nu ligt mijn "kleine" mannetje er weer warmpjes bij! Aan het voeteneinde heb ik klittenband op genaaid om te sluiten. Op internet kon ik geen langer dekbed vinden dan 220 cm. Dus dit is een goede oplossing, je moet er wel een dekbed voor verknippen. Maar ja kouden voeten is ook niet fijn. Groetjes Marie.

1 opmerking: