Bezoekers

maandag 13 oktober 2014

Yoyo's van stof

De stoffen yoyo's heb ik op genaaid op een zelfgemaakte jeans tas van een oude spijkerbroek.  Deze jeans was van mezelf geweest en omdat het een flinke maat is heb ik aan beide kanten een plooi naar binnen gemaak en vast gestikt. Daarna heb ik de yoyo's op genaaid en de tas gevoerd, er zit een binnenzak in met rits. De tas sluit met een magneetsluiting. Ik had de jeans onder het kruis afgeknipt en dicht gestikt, de banden komen uit de pijpen geknipt. Heb er twee avonden over gedaan om de yoyo's op te naaien, gezellig bij de tv.

Hoe naai je de yoyo's op:
Ik begin met een knoop in de draad, je kunt elk naaigaren gebruiken.
Steek onder de yoyo in, trek draad door. Knoopje zit onder de yoyo. Plaats yoyo op de plek waar je hem hebben wilt.
Steek nu de naald in vlak naast het punt waar je bij de yoyo bent uit gekomen in de stof,
Kom omhoog klein stukje verder op in de yoyo, pak klein stukje stof op, trek draad door.
Als het goed is zie je maar een heel klein steekje of bijna niks.
Zie de foto's. 

Ik heb verschillende maten cirkels gebruikt om de yoyo's te maken, zie hier voor in de zij balk mijn vorige bericht over hoe je de yoyo's maakt.
Het was weer een leuk project om te doen en dat handwerk doe ik lekker bij de tv, ik hoef niet altijd het scherm te zien. Groetjes Marie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten