Bezoekers

vrijdag 3 oktober 2014

Herfst Quilt

Deze Herfst Quilt maakte ik in 2010 met stoffen van "de Sampler" uit een Burda Patchwork quilts &applicaties. Het is een op hang quiltje van 75 cm breed en 83 cm hoog. Ik kwam dit quiltje tegen bij het op ruimen van mijn huis, het had zich in een tas verstopt. Na al die jaren zat er nog steeds geen op hang mouw aan en kon hem dus niet op hangen. Dacht eerst nog aan knijpertjes maar nee geen leuke gevonden. Heb er gisteren een "sleeve" aan genaaid, tak en touw bij gezocht en meteen op gehangen. Ooo wat staat hij mooi, en zo goed bij mijn bruine bank! En doordat de tak niet recht is zit er een soort van diepte in de quilt. Hij bolt aan de zij kanten wat naar buiten. Ik vind het heel leuk staan. De blokken bestaan uit kleine stukjes die samen een blad vormen. Het was een heel werkje om te knippen / snijden. Het middelste stuk met bladeren heb ik met de naaimachine door gestikt, de bruine rand heb ik met de hand door gequilt. Deze bestaat uit blaadjes. De stoffen zijn gekocht in de Sampler een quiltwinkel in Haarlem die gelukkig weer open is. Er is een nieuwe eigenaresse in gekomen. Er zitten print stoffen en hand geverfde stoffen in. En zoals ik het mooi vind alles door elkaar gegooid. Op een van de foto's zie je het blok, wil je de beschrijving van het hele patroon mail me dan marienaailes@ziggo.nl ik zal me best doen om het te scannen.  Groetjes Marie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten