Bezoekers

vrijdag 12 september 2014

Knipmode 45 jaar

De Knipmode bestaat 45 jaar daarom hebben ze deze september maand een jubileumnummer. Daarin staan wat mooie klassieke patronen met een knipoog naar de fifties en sixties. De modellen zijn ook uit gevoerd in de klassieke stoffen zoals; tweed, pied-de-coq, en camel en mohair-mantelstoffen. Mijn hart ging open toen ik gister dit nummer onder ogen kreeg. Ik waande mij weer terug op de stoffen afdeling van de Bijenkorf waar ik 12 jaar lang met veel genoegen gewerkt heb. Wij verkochten daar de prachtigste stoffen en ik voelde mij een vis in het water tussen al dat moois. In deze september Knipmode staat bv een prachtige ecru mohair mantel. Maar ook een klassieke kortere camel jas. Voor de beginnende naaister een coat, met op het achterpand een half aan geknipte mouw,  uitgevoerd in rebare of gebreide stoffen. Met een makkelijke kraag afwerking. Dan een pittig kort jasje uit gevoerd in een zwart witte ruit, oooo wat een heerlijke stoffen en wat een mooie modellen. Het Chanel jasje met rok ontbreekt ook niet! Dat is is zo leuk om te maken. Leuke blouses, rokken, truien, broeken en de jurk is ook weer helemaal terug. Voor de grote maten ook veel leuks. Deze Knip word geheel geïllustreerd met foto's uit de oude doos, er staat zelf een jurk in uit 1973 die je op ruitjes papier moet uit tekenen.  Kortom een Knipmode om te koesteren en te bewaren.  Het september nummer ligt nu nog in de winkels, maar wacht niet te lang want het volgende nummer komt zo uit. Kijk de Knip beslist in om te kijken of er voor jou ook iets in staat. Knipmode september nr: 9 , 2014. Kost 7,45 euro. Veel naaiplezier groetjes Marie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten