Bezoekers

zondag 18 mei 2014

Gehaakte Stola

Een gehaakte Stola, omslagdoek of sjaal. Hoe je het ook wilt noemen ze zijn heerlijk om te haken. Ik kwam dit gratis patroon tegen op YouTube en was meteen verkocht. De Stola draagt de prachtige naam "Flower of life Chain Shawl". Bij het songfestifal begonnen en vandaag af gemaakt. Om bij het YouTube filmpje te komen druk je in: DIY learn How to Crochet Flower of life Chain Shawl. Een goed uit gelegd filmpje volgd. De dame heeft ook een website waar je een geschreven uitleg gratis kunt downloden, die heet: naztazia.com Maar ik had aan het filmpje genoeg, kijken vind ik makkelijker dan lezen. Het is een makkelijk te volgen patroon. De steken zijn lossen en halve vasten, niks ingewikkelds. Je begind het patroon te haken bij middenachter en kunt net zolang door haken tot je hem groot genoeg vind. De steeken zijn lekker open gewerkt dus ook snel af!

Scheepjes Softfun
Ik haakte de Stola van 4 bollen Scheepjes Softfun, een hele zachte wol van 60% katoen en 40% acryl. 50 gram, 140 meter per bolletje. Kleur: 2531 linde groen. Prijs 3,50 euro per bol. Je hebt aan 4 bollen genoeg er zit veel op. En mijn Stola is 2.20 breed en 1.05 lang zonder franje. Ik haakte met haakpen 4,5 mm. Een heerlijke zomer Stola voor je zelf of voor een ander kado te doen. Groetjes Marie.

5 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me wel wat om ook te maken, Marie. Ik ga zeker een keer naar het filmpje kijken. De omslagdoek staat je goed. Mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik als beginner heb deze stola probleemloos gemaakt!
    Het is echt een plaatje geworden!! Bedankt voor het plaatsen van de uitleg!
    Ik heb een stretch wol gebruikt en hij is helemaal geweldig geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, precies wat ik zocht: sierlijk. Dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waar kan ik het filmpje met uitleg vinden aub. Vind dit een hele mooie sjaal

    BeantwoordenVerwijderen