Bezoekers

dinsdag 22 april 2014

Linnen blouse

Deze blouse maakte ik uit de Burda plus lente/zomer 2014. Een blad met grote maten van 44 t/m 54 mt. Het is een eenvoudig recht model met alleen coupe naden voor. 5 knopen, glade mouw kop met plooitje en boord er aan. Een plat liggende kraag zorgd er voor dat het lijkt of het een reverskraag is. De stof kocht ik bij Sikkens lappenland, 150 cm breed en van 100% bedrukte linnen. De stof is heel licht en draagt alsof je niks aan hebt. Het lijkt wit maar is heel licht grijs, ik gebruikte Gutermann garen no: 8. En vlieseline G 405 die is wit en plakt als de beste.  De stof kost 11.15 euro per meter ik had 2 meter nodig voor mijn maat. Ik heb het patroon bij de bovenwijdte en mouw wijdte  in maat 54 over getekend. Het armsgat, mouwkop, schouder en hals in maat 50, daar hoeft het niet zo wijd. De knoopsgaten komen perfect uit mijn Bernina 780. Deze blouse word mijn favoriete zomerstuk want hij zit mooi en staat heel erg leuk. De kosten voor deze blouse; papier, stof, garen, knopen, vlieseline komt op 32,50 euro. Ik heb er in totaal  5,5 uur over gedaan om deze blouse te maken, ik dacht ik houd het eens bij. Groetjes Marie.

2 opmerkingen:

  1. Dag Marie, wat een mooie blouses! Je naait prachtig! groet, Lucie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Lucie! Voor deze lovende complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen