Bezoekers

dinsdag 28 januari 2014

Reviews Haakboeken

HAKEN VOOR MANNEN de titel van dit boekje zegt alles al. Er staan hele grappige patronen in om voor mannen te haken. Het is geschreven door Theo Sundh ja een man, hij woont in Engeland. Ook heeft hij een blog: www.crochetbloke.blogspot.com waar oa op staat waar hij zijn inspiratie vandaan  krijgt. Hij leerde haken van zijn moeder en oma op jongere leeftijd. Dit is zijn eerste boek en kwam eerst in Zweden uit, daarna is het in het Nederlands vertaald. Toen ik voor het eerst in dit boekje keek lag ik in een deuk! Whaha! Wat een dolle haak patronen. Er staan dus veel mannen dingen in zoals; stropdassen, broche, anjer, vlinderstrik, scheermuts, whaha! pantoffels,vest, hoed, laptophoes, handschoenen, zadeldekje, sportsokken, tas, das, mutsen, wanten, ijsberenmuts, doodskop enz. enz. Maar de boxershort en peniswarmer zijn hilarisch!  De laatste heb ik ook even gehaakt gisteren, ik kon het niet weerstaan. Whaaa! Wat kan een mens lol hebben met een boekje van 7,95 euro echt geen geld. Leuk voor je zelf of om een haaker of haakster cadeau te doen. De patronen zijn in letters beschreven en goed te volgen. Alleen in de eerste toer geeft hij aan hoe je begind en moet eindigen , dat word in de volgende toeren niet meer herhaald. Achterin het boekje afkortings lijst en foto's met beschrijving hoe de steek moet. Beetje haak ervaring vereist. Op het atelier is de hoed gehaakt en die is ook heel leuk geworden. Een heel grappig boek met nog meer verrassingen die ik niet verklap. Er staan 36 patronen in. Harde kaft, 112 blz. 16 x 22 cm. ISBN 978-90-8998-278-8. Bij Bol.com 7.95 euro.

PENISWARMER
Deze haakte ik met Catania kleur no: 0246 licht lila/ rose op pen 2,5 mm. In het boekje doen ze het met dunne wol op pen 2 mm, dan word hij soepeler. Die van mij kun je recht op zetten ha! ha! Groetjes Marie.

3 opmerkingen:

  1. Wahaha...geweldig!!! Ik lig in een deuk hier!! Enne..zeer netjes gehaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat ik niet kan haken. Prima kadootje zo met Valentijnsdag in het vooruitzicht......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsja, wat zal ik hier van zeggen.....

    BeantwoordenVerwijderen