Bezoekers

maandag 23 december 2013

Geborduurd Kerst kussen

Op de valreep voor de Kerst borduurde ik voor mezelf deze " Vintage Christmas Bunny" Hoe leuk ik de "hippe" borduurpatronen ook vind ik val altijd weer voor Vintage zeker met Kerst. Het patroon weer van Urban Threads, is 123 x 149 mm groot en heeft 38489 steken en 14 kleuren. De draad word 20 keer verwisseld omdat sommige dingen boven op elkaar worden geboruurd. Ik vind het een prachtig design, de steken zijn mooi en dicht bij elkaar. De kale  borduur tijd was 98 minuten. De bunny is weer op linnen geboruurd en onder een cirkel genaaid. Op een uni stukje stof tekende ik met een bord een cirkel, naaiden die in het midden van de lap op de goede kant. Knipte de binnen cirkel met smal zoompje uit en draaide de uni stof naar binnen. Zodanig dat de uni stof niet meer te zien was, tussen de vingers rollen en plat strijken. Borduur er onder, spelden en vast zetten met siersteek. Heb een steek genomen die een paar keer over de zelfde steekje heen ging. Ben erg dol op dit kussen, ligt al op de bank. Doe mij denken aan Beatrix Potter, ga van de week de film maar weer eens kijken. De meeste Kerst dingen maak ik met rood en daar om springt dit kussen er zo mooi uit. Stiekem heb ik ook al de Vintage Valentine Bunny en de Vintage Easter Bunny gekocht, dus er volgen nog meer Bunny's. Groetjes Marie.

2 opmerkingen: