Bezoekers

vrijdag 4 oktober 2013

Jamie Hat Kristin Omdahl

Een muts voor dames en heren uit het boek "Seamless Crochet" van Kristin Omdahl. Het patroon heet Jamie hat en word met een bolletje wol gehaakt AAN EEN STUK. Je hebt dus op het eind maar TWEE draadjes af te werken! Ik haakte op pen 4 mm met Katia promo fin plus kleur 58 gemeleerde acryl.
Ik kocht dit boek omdat ik geïnteresseerd was in "granny's vind ik zo leuk, haakte voor mijn dochter 4jaar geleden een sprei van "granny's" met de af metingen  1.50 x2.00 meter en ik weet nog goed hoe lang het duurde voor dat deze draadjes af gehecht waren. Elke granny 2 draadjes plus de draadjes van de bolletjes. Ik was dus erg nieuwschierig  naar dit boek wat ik op internet voor bij zag komen. Aan elkaar gehaakte patronen met granny's. Ik haakte een proeflap om de techniek te leren en begon met het patroon van de onderzetters, de Flower trivets. Ik nam een restje Durable katoen pen 3 mm. Ik haakte het proef stukje wat bij elk patroon staat, 9 motieven. Na 5 keer uit halen had ik het door! En wat is dit leuk om te doen! Het oorspronkelijke patroon is 12 motieven maar je kunt de onder zetter net zo groot maken als je wilt. Daarna haakte ik de muts en die ging een keer fout maar stukje uit gehaald en daarna vlug klaar.
Bijna alle patronen in dit boek zijn tussen 3,75 en 5,5 mm gehaakt. De uit leg in dit boek is zeer goed, maar wel in het Engels met de Amerikaanse haak termen. Dit boek leert je niet hoe je moet haken, al staan er wel 2 pagina's in met tekening om je geheugen op te frissen. Dit boek leerd je een nieuwe techniek. Wel staat er achter in een hoofd stuk met uit leg stap voor stap en tekeningen hoe je de patronen moet lezen. Verklaring der tekens enz. En als extra een DVD met uitleg van de ontwerpster zelf. Wat erg goed gedaan is. Met close up haakt ze verschillende projekten zodat je ook visueel kunt zien wat ze bedoeld. Seamless Crocet is een fris modern ogend boek met mooie foto's en goede duidelijke omschreven patronen. Het boek zal je verrassen, de ontwerpen zullen je inspireren. Er staan  vier prachtige omslag doeken in, vijf sjaals van dun tot breed, een col, drie verschillende mutsen , ook een voor kind, drie prachtige dekens en een kussen en een open gehaakte tas, 18 patronen in totaal, ook geeft Kristen advies om zelf dingen te ontwerpen. Je kunt ook nog de motieven uit wisselen enz. Ik ben blij dat ik dit boek heb aan geschaft en ga zeker de omslagdoek op de voor kant haken. Dit boek is een aan winst voor haak gekken die niet van draadjes af hechten houd. Ook ben ik blij dat er nog mensen zijn die de moeite nemen om zulke boeken te maken. Kristin Omdahl heeft nog meer haak en brei boeken geschreven, maar voorlopig ben ik met dit boek wel "even" bezig. Groetjes Marie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten