Bezoekers

woensdag 21 augustus 2013

Fijn gehaakte kanten kleedje

Hebben jullie dat nou ook, dat je je laaste werk het mooiste vind? Dit is kleedje no:8 en is gehaakt uit het boekje Filethakeln leicht gemacht nr:4 juli/aug 2002. Een Duits boekje met zeer goede tekeningen er in, daar haak in het liefst mee. Ik gebruikte Scheepjeswol MAXI 100% gemerceriseerd, 100gram, 560 mt op een bol. Kleur no:776 een mooie antieke oud rose kleur. Met pen 1,5 mm gehaakt. Dit kleedje weegt 30 gram en heeft een doorsnede van 39 cm. Er is veel met lossen gehaakt en je denk o dat gaat lekker snel. Vergeet het maar, al die lossen met zo een dunne draad moet je goed aan trekken anders worden de lossen te wijd en dat is niet mooi. Veel tijd in dit kleedje +- 10 uur over drie dagen verspreid. Maar heerlijk om te doen. Nu geef ik mijn pols even rust. De naai lessen zijn weer begonnen en de naaimachine lonkt me om te quilten. Wel heb ik nog een "wip" liggen , een omslag doek gehaakt met wol op pen 4 mm. Daar doe ik elke avond een bol weg haken. Dit haak ik lekker soepel en is minder intensief om dat het patroon makkelijk is en dit hoeft niet geteld te worden. Bij een kleedje moet je veel tellen en op letten. Maar toch zal er dit jaar nog enkele kleedjes gehaakt gaan worden, ik weet het ik ben verslaafd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten