Bezoekers

dinsdag 23 juli 2013

Disappearing nine patch

De Disappearing nine patch is een leuk en makkelijk blok om te maken. Ik maakte de "naaister quilt" ook met dit blok, zie rechts in de balk op te zoeken. Je zou op het eerste gezicht niet zeggen dat dit het zelfde blok is want de stoffen zijn totaal anders. Maar toch is dit hetzelfde blok. Met dit blok kun je veel variëren . Deze quilt maakte ik als voorbeeld voor de beginners quilt cursus die in september begint. De quilt is een makkelijke maat om mee te beginnen nl. 135x135 cm. De stoffen waar we mee werken zijn van Riley Blake gecombineerd met wit, rood met stip en een groen en rood ruitje. Ik ga de cursisten leren hoe een quilt te maken op de naaimachine. We beginnen met het knippen van de stof waarmee we eerst een kussen gaan maken om de techniek te oefenen. Het kussen word 58x58 cm. De lapjes die we daar van over houden worden bewaard om later de bies op te oefenen. Als het kussen af is beginnen we met de quilt. Het blok de disappearing nine patch bestaat uit negen verschillende stoffen van 15x15 cm. Die aan elkaar worden gestikt , daarna verticaal en horizontaal door geknipt. Daarna begint het door elkaar gooien van de nieuw ontstane blokken. Sommige cursisten nemen hun eigen stoffen mee , dat kan ook. Voor meer info zie web site: www.BisanpaGifts.nl Ik verheug me nu al op om deze naai lessen te gaan geven, niks leukers dan mensen inspireren om te gaan naaien! Groetjes Marie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten