Bezoekers

zaterdag 23 maart 2013

Alexander & Maxima

Ik kocht van de week de nieuwe Quilt & Zo, dat is een heel leuk blad in het Nederlands wat oa over quilten gaat. Er staan ook andere leuke projecten in. In dit blad stond een op roep om een Leve- de- Koning! Quiltje van 30x30 cm. te maken. Ik had niet veel tijd meer de sluitings datum was 23 maart 2013. Alle technieken waren toegestaan, dus ik wilde mee doen. Er kunnen quiltboeken gewonnen worden, dus aan de slag. Ik wilde een foto er op, alles is toegestaan . Ik printe op PhotoFabric een foto uit met de printer. Ik nam de Silk Habotai. Er zijn ook canvas, poplin, twill sheets in een pakje van 6 vellen te koop. Ook leuk om een foto van je kind in een quilt of kussen te verwerken. Ik test even op een papier want je moet weten hoe je het vel er in doet. Het is een stoffen laag met een papieren laag er aan vast. De print moet op de stof komen, laten drogen en dan met een katoenen lap er tussen strijken. Af laten koelen en dan het papier er af halen. Je kunt nu de print verwerken zoals je wilt. De sheets zijn A4 en kosten 12.95 per pakje. Op beurzen zijn ze vaak in de aanbieding voor voor 10 euro. Ik maakte het quiltje van witte katoen, voor en achterkant. Ik borduurde de letters met lurex borduurgaren. Versierde de foto met katoenen kant en polyester band. Het zigzag band is ook van lurex. De vlagetjes zijn lintjes die ik dubbel tussen het baisband mee gestikt heb. Ik het de foto inmiddels naar de Quilt & Zo op gestuurd , wie niet waagt wie niet wint. Ik ga een plekje maken om het quiltje aan de muur de hangen. Leve- de- Koning!

1 opmerking: