Bezoekers

zondag 10 februari 2013

Drunkard's Path Quilt

De Drunkard's Path quilt is de grootste quilt die ik maakte in 2011. Het blok bestaat uit een kwart cirkel met een stukje er aan gestikt. Je stikt een bol en hol lapje aan elkaar en dat is niet voor beginners. Er zijn veel manieren om dit aan elkaar te stikken. De meest gebruikte manier is spelden en dan langzaam met kleine stiksteekjes stikken. Eerst alles aan elkaar rijgen kan ook. Maar na wat gepuzzel en oefenen op proef lapjes stikte ik ze aan elkaar zonder rijgen of spelden. De truuk is het bovenste lapje op tillen als je stikt. Om goed uit te komen op het eind is het wel even oefenen. Ik maakte de quilt met stoffen van Amy Butler de soul blossoms serie. Ik maakte de mal van paterno dat is een stevig plastic dat je kan knippen. Dit plastic slijt niet want je moet er veel van het zelfde model maken. Te koop in quilt winkels per vel. Bij de mal moet je aan alle kanten 6mm naad bij tekenen aan de mal voor de
zoom. De circel kun je net zo groot maken als je wil,het blok ook. Zorg wel dat er genoeg lapje naast zit om te stikken en dat er genoeg stof over blijft als de naaden er af zijn. Ook deze mal heb ik eerst op karton getekend en eerst genaaid. Had een blok van 13,5 x 13,5 maar dat vond ik te klein. Uit eindelijk is het een blok van 15 x 15 cm af geworden. Ik heb de blokken zo neer gelegd dat er in het midden een circel ontstond. Maar er zijn heel veel mogelijkheden om een super spannend patroon neer te leggen. Dit heb ik niet gedaan, alles door elkaar gegooid. De quilt is voor op mijn bed en is 225x200 cm geworden. Ik heb in de naden door gestikt. Zodat het toch een spoepele quilt is geworden. De quilt vrolijkt mijn hele slaapkamer op en ben er super tevreden over.

1 opmerking: